Hoe een brochure uw bedrijf autoriteit geeft

Brochures vind je overal. Het gedrukte boekje heeft de ideale omvang om en een goed verhaal te vertellen en jouw diensten uit te lichten. Hoofddoel? Informeren of overtuigen. Het blijkt dat brochures de mini-variant zijn van een magazine, die net iets praktischer mee te nemen is. Een brochure neemt namelijk weinig ruimte in beslag. Benieuwd waarom eigenlijk ieder bedrijf wel zijn eigen brochure zou moeten hebben? Lees dan verder.

Wat is een brochure eigenlijk?

Maar om te beginnen. Wat is een brochure eigenlijk? Simpel gezegd is een brochure niet veel meer dan een ‘boekje’. De brochure bestaat uit verschillende bladen die aan elkaar zijn vastgemaakt. De brochure heeft vaak een nette uitstraling, mede door het gebruik van wat dikker papier. Het aantal bladzijden van een brochure is altijd een veelvoud van vier. Een brochure is iets duurder dan een flyer, maar gaat veel langer mee.

Wat maakt een brochure zo handig?

Een brochure is het middel om in te zetten voor een doelgroep die oprecht geïnteresseerd in uw diensten of product. Zo is het een ideale manier om informatie te verspreiden over een bepaald onderwerp of product. Wellicht herkent u brochures in de wachtkamer bij het ziekenhuis, de tandarts of de bank. Een brochure is vaak in een pocket-formaat (A5), waardoor deze gemakkelijke mee te nemen is.

3 tips voor de inhoud van uw brochure

Wanneer u ervoor kiest een brochure in te zetten voor het bereiken van uw (marketing)doelstellingen, is het belangrijk om met een aantal zaken rekening te houden. Laat de brochure geen verspilling zijn van uw investering. Zorgt daarom dat de brochure…

1. …opvalt en de doelgroep aanspreekt
Zorg met een mooie typografie, opvallende teksten en nette afbeeldingen voor een brochure die in het oog springt bij uw lezer. Een mooi woord hiervoor is: uitnodigend. Zorg ervoor dat mensen de brochure niet blijft liggen.

2. …een eenvoudige, duidelijke boodschap bevat
Breng in kaart wat uw doelgroep graag wilt weten over uw product of dienst. Breng zo nodig de belangrijkste kernwaarden van uw bedrijf in kaart en laat deze op een overtuigende wijze terugkomen in de brochure. Zorg ervoor dat de brochure het doel treft waar het voor bedoeld is. Vermijd ook grote lappen met tekst. Kies daarom voor ‘snackable content’, wat betekent dat de tekst goed behapbaar is.

3. …voldoet aan deze checklist!

    • Er zijn geen spelfouten te vinden in de brochure
    • Het is in één opslag duidelijk waar de brochure over gaat
    • De titel spreekt aan en nodigt uit om verder te lezen
    • De zinsopbouw is prettig: vermijd te lange zinnen
    • De brochure leest lekker weg
    • De inhoud hangt samen met het onderwerp

Kan ik mijn brochures online bestellen en laten bedrukken?

Ja! Dat kan. U kunt heel eenvoudig uw eigen drukwerk uploaden. Zo kunt u als eerst zelf het formaat kiezen, vervolgens kiest u een oplage en het aantal pagina’s. De laatste stap is het uploaden van uw brochure. Eigenlijk kunt u zelf helemaal bepalen hoe de inhoud er uit gaat zien, en natuurlijk hoe groot de brochure wordt.

Brochures laten drukken hoeft geen grote investering te zijn. Door een gestroomlijnde werkwijze en moderne machines is Goud PrintCenter een van de beste spelers op de markt. Zo heeft u voor slechts 7 euro al 50 A5-brochures van acht pagina’s. Dit betekent dat u niet meer dan 0,14 euro kwijt hoeft te zijn per brochure.

Ik wil meer weten over brochures laten drukken

Wilt u meer weten over het drukken van brochures? Of wilt u meer informatie over de samenwerking met een partner in drukwerk? Goud PrintCenter is de specialist in drukwerk. Een brochure laten drukken is eigenlijk best makkelijk. Even uploaden en klaar.

Heeft u een vraag?

Neem contact op.

078 691 24 74Stuur een bericht
Delen
W10=